Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[a6 c5] Jak ustawić kąt wychylenia koła na wielowachaczach.

Zawieszenie
wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

[a6 c5] Jak ustawić kąt wychylenia koła na wielowachaczach.

Post autor: wojtass » 23 lis 2013, 20:24

Witam koledzy mam problem jak w temacie może ktoś z was coś takiego przerabiał albo mógłby pomoc byłbym wdzięczny ale do sedna, rok temu wymieniłem końcówki drążka i nowe opony oczywiscie ustawiłem zbieżność dodam że wszystko ok wychyły jakie były są w normie po zimowym sezonie zmieniaąc opony na nowe letnie zauważyłem małe zużycie opon z przodu po obu stronach jednakowe od wewnątrz pojechałem znowu sprawdzić zbieżność i tak jak przed zimą nic się nie zmieniło jest w normie oczywiscie sprawdziłem wszystkie końcówki i wachacze wszystko ok. Teraz znowu po letnim sezonie mam to samo na oponach, zawieszenie kolejny raz sprawdzone wszystko bez zażutu w normie równierz zbieżność i konty tez w normie chodz lekko wygurowane ale i rok temu tez takie były . Moje pytanie jak zmienić kont zeby ustało te zdzieranie opon bo wiadomo ze nie ma zadnej regulacji . Chyba jedynym sposobem jest rozwiercenie tych trzech srub pod maską co trzymają całe zawieszenie (makpersona). Niewiem tylko czy to w pózniejszym czasie nie da jakichs skutków ubocznych bo pomóc raczej powinno chyba ze ktoś coś mi podpowie za wszystkie sugestie dzięki Zapomniałem dodać ze sprężyny śą nieorginalne jakieś twardsze i kródsze.

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 23 lis 2013, 20:47

kątów nie można ustawić jedynie można wyrównać lewą i prawą stronę przestawiając sanki. U mnie też mocniej zjada zewnętrzne krawędzie, ale na to jest rozwiązanie.... trzeba wolniej jeździć na zakrętach;)

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 24 lis 2013, 10:48

kazio234, czyli jeżeli lizałoby opone z jednej strony czyli kąt byłby gorszy mozna jedynie je wyruwnać a jezeli tak jak w moim przypadku i z obu stron jest jednakowy to nic się nie da zrobić . Czytałem sporo na ten temat i chyba jedynym rozwiązaniem jest powiększenie czy tez wyfrezowanie otworów tych trzech pd maską szczeze mówiąc jęzeli to miałoby pomóc to pewnie to zrobię ale moze ktoś jeszcze mi coś poradzi byłbym wdzięczny. Ludzie niby tak robią i to jest dosłownie powiększenie o 4 mm i pomaga jesli tak to chyba warto bo szkoda nowych opon które nie mało kosztują a ten zabieg nie jest jakos bogato kosztowny

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 24 lis 2013, 11:02

Jeśli górne mocowania przesuniesz do "środka" to pochylenia na pewno się "poprawią".

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 24 lis 2013, 11:53

u mnie na zewnątrz trzeba będzie przesunąć bo zbiera opone od wewnątrz . Chyba innego rozwiązania nie ma, przynajmniej na tą chwile nie widze.

kazio234
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 190
Rejestracja: 11 kwie 2012, 20:21
Imię: Kazimierz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: kazio234 » 24 lis 2013, 11:58

wojtass pisze:u mnie na zewnątrz trzeba będzie przesunąć bo zbiera opone od wewnątrz . Chyba innego rozwiązania nie ma, przynajmniej na tą chwile nie widze.
hmm od wewnątrz? Możesz pokazać wydruk z geometrii? pochylenie i zbieżność

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 24 lis 2013, 12:09

czy geometria była kompletna łącznie z punktem x który ustawia się przesuwająć końcówki drążków góra-dół ?
jaka szerokość i et felgi?

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 24 lis 2013, 12:19

co do wydruku to został na stacji u kolegi na kompie ale tak jak mówiłem ogólnie wszystkie parametry sa w normie nic na czerwono nie wywalało , jesli chodzi et to mam na zime orginalne felgi i o dziwo na ori jest większe zużycie niz na letnich 17 et bodajże takie jak ori ale musze sprawdzić, geometria co prawda niby niby kompletna chodz nie bardzo rozumiem co znaczy ten punkt x i to przesunięcie końcówek drążków góra dół bo bardziej chyba w prawo lewo , jesli tak to nie wiem czy było sprawdzane

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 24 lis 2013, 12:42

w sworzeń końcówki wkręcona jest śruba regulacyjna a końcówka mocowana jest w zwrotnicy śrubą zaciskową przesuwająć góra dół końcówkę regulujesz ten parametr .regulację wykonujesz kilkakrotnie podnosząć nadwozie o 60mm regulujesz opuszczasz regulujesz i podnosisz regulujesz opuszczasz i sprawdzasz .99% mechaników nie wie o tym . w każdym nowym urządzeniu do geometri jes to opisane pod zakładką procedury vag
co do rozwiercania bym sobie odpuścił to rzeżba .
jeśli nadwozie jest nie przesadnie bite lub wcale to przyczyną możę być niewłaściwa sztywność tulei met gum na wachaczach na szarpakach luzów nie ma .geometria poprawna a w czasie jazdy pod obciążeniem na łukach wszystko się rozjeżdza łącznie z kątami .
miałem tak u siebie po wym na ori z aso wszystko wróciło do normy

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 24 lis 2013, 13:09

enduro7, nie bardzo rozumiem chodzi tu o końcówkę kierowniczą tak ? tylko jak ją przesuwać gura duł chyba chodzi o wkręcanie czy tez wykręcanie to jest ustawianie geometrii a mi chodzi o kąt albo niebardzo rozumiem tym się da ustawić kąt nachylenia ?

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 24 lis 2013, 13:26

nie o wkręcanie lub wykręcanie końcówki z drążka kierowniczego
a o opuszczanie lub podnoszenie końcówki względem ramienia zwrotnicy tam nie ma stożka tam jest walec który wsuwasz lub wysuwasz .na górze walca jest śruba regulacyjna na aucie widać to wyrażnie .od ustawienia tego punktu zależy czy auto pływa w koleinach czy nie
pamiętaj żę zmiana jednego kąta powoduję zmianę innych kątów

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 24 lis 2013, 15:29

enduro7, teraz jasna sprawa czyli chodzi o opuszczanie i podnoszene końcówki drązka kierowniczego napewno to sprawdze i jst to cenna informacja ale czy to pomoże w regulacji konta jakoś na chłopski rozum to mi się nie wydaje przecież to tylko opuści się drążek raczej konta się nie zmieni a mnie na koleinach nie ciąga wszystko jest pięknie ładnie jedynie od wewnątra opony liże ale mam nadzieje ze kolega ma racje bo juz niewidze innego rozwiazania myslałem ze rozfrezowanie jest ostatecznym rozwiazaniem wszyscy mówia ze napewno skutecznym ale zecz jasna niechciałbym tego robic

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 24 lis 2013, 19:00

zacznij od komleksowej geometri zawiechy -będzie ci trudno ze względu na stan wiedzy naszych diagnostów .ew aso ale im bym też za bardzo nie wierzył na forum jest opisana kompletna procedura lub link do niej .jeśli to nie nic nie da . zmień kpl wachaczy to możę być wina tulei met gumowych .być możę urządzenie na którym dokonywałęś pomiaru nie jest skalibrowane i pokazuje bzdury przyczyn możę być wiele.

wojtass
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 353
Rejestracja: 08 mar 2009, 16:59
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 BMK 224KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Białystok

Post autor: wojtass » 24 lis 2013, 19:30

jasne rozumiem ze przyczyn może być wiele co prawda zawieszenie było sprawdzane i końcówki i cała reszta wygląda ze jest ok bez zażutu i luzów, tak więc wymiana to kolejne i nie małe koszty i czy ona w takiej sytuacji by cos pomogła podkreslam ze nie ma luzów gdyby one były to rozumiem jesli chodzi o geometrie była dwa razy sprawdzana i tak jak pisałem wszystko jest ok i w normie i nawet te kąty mieszczą się w normie więc dziwna sprawa co prawda kąty są w gornej granicy więc własnie trzeba by było je troche zmniejszyć sam nie wiem co w takiej sytuacji bo wszystkiego po kolei spore koszty tym bardziej ze nie widać uszkodzeń

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 24 lis 2013, 19:45

ale dlaczego obydwa są w górnej granicy ? wygląda to na zmęczoną zawiechę a w szczególności zużyte tuleje . miałem to samo jedna strona na granicy regulacji (rok wcześniej było ok a uderzenia żadnego nie było). był plan przesuwać sanki ale po wym zawiasu wróciło idealnie na środek .dodam żę zawias nie miał luzów i nie stukał a weryfikowałem po demontażu zawiasu na stole wydawał się dobry a nie jest ze względu na tuleje po prostu straciły zakładaną elastyczność .przelatał 150 tyś km w tym 100 tyś w niemczech

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga