[A6 C5] [ARJ 2,4 165 KM] brak mocy ponizej 2tys obr/min
[A6 C5] [ARJ 2,4 165 KM] brak mocy ponizej 2tys obr/min
witam klubowiczów. od pewnego czasu jestem posiadaczem C5 z silnikiem 2.4 w tiptronicu i wydaje mi się ze mam problem z mocą silnika poniżej 1900-2000 obr/min. przy przyspieszaniu auto jest zamulone poniżej 2tys, w momencie przekroczenia 2 tys dostaje nagle kopa i dalej już przyspiesza jak należny. W manualnej skrzyni nie było by to aż tak uciążliwe, ale w automacie to wygląda tak ze przyspieszamy, auto zmienia bieg na wyższy i muli, przejdzie 2 tys obr - dostaje kopa, następny bieg - znów muł, 2tys-jedzie i tak na każdym biegu. Na piątym biegu poniżej 2tys auto w ogóle nie przyspiesza a wciskanie gazu nic nie daje aż do momentu redukcji.
Na VAGu żadnych błędów, zrobiłem adaptacje przepustnicy, posprawdzałem wszystkie wężyki podciśnieniowe, nie ma znaczenia czy jedzie na benzynie czy na gazie, objawy takie same.
Zrobiłem taki test: tip w sekwencje, bieg V, obroty 1500, gaz na maxa - auto nie przyspiesza <szok> , czasy wtrysków na vagu 12-13ms.
Chyba nie jest normalna taka dziura w mocy w tym samochodzie?
jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny?
Na VAGu żadnych błędów, zrobiłem adaptacje przepustnicy, posprawdzałem wszystkie wężyki podciśnieniowe, nie ma znaczenia czy jedzie na benzynie czy na gazie, objawy takie same.
Zrobiłem taki test: tip w sekwencje, bieg V, obroty 1500, gaz na maxa - auto nie przyspiesza <szok> , czasy wtrysków na vagu 12-13ms.
Chyba nie jest normalna taka dziura w mocy w tym samochodzie?
jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny?
Jeju, kolego. To jest benzyna a nie diesel. Auto zbiera się od 2000 obr. ponieważ wtedy zaczyna łapać moment. Moim zdaniem wszystko jest OK. U mnie jest tak. od 2000 1 raz strzał, później ciągnie ciągnie, i przy 4.5 jak otwierają się klapy w kolektorze ssącym znówłapie moment i ciągnie już naprawdę ładnie. Pamiętam jak jeździłem A4-ką i 1.8 bez turbo chdził zupełnie inaczej. Jak przesiadłem się na v-kę to wydawało mi się ze ten silnik jest jakiś dobity. Ale nauczyłem się nim jexdzić i teraz uważam ze ciagnie na prawdę super.
hmm, może rzeczywiste trochę przesadzam ale np mój drugi samochód 1.6 benzyniak ma znacznie lepszą elastyczność na V biegu przy niskich obrotach. Po pojemności 2.4 spodziewałbym się czegoś lepszego...
ponawiam prośbę: czy ktoś mógłby zmierzyć elastyczność w swojej audi na V biegu od 80-100km/h? oczywiście mowa o automacie. będę miał wówczas odniesienie...
ponawiam prośbę: czy ktoś mógłby zmierzyć elastyczność w swojej audi na V biegu od 80-100km/h? oczywiście mowa o automacie. będę miał wówczas odniesienie...
dużo, nie dużo. To pojecie moim zdaniem względne.coolmen77 pisze:spodziewałeś się rakiety??
wbrew pozorom 165 kucy na tak duże auto to nie jest dużo
mogłeś celować w 2.7 t - tam już mocy pod dostatkiem
z resztę, jak pisze kolega wyżej, sam wyczujesz auto jak trochę pojeździsz
Auto (przynajmniej moje) waży dokłądnie 1680 KG, do tego napęd quattro (fakt że manual) i na brak mocy na prawdę nie narzekam. Ostatnio przegoniłem je z 2.4 ale w napędzie FWD i moja wygrała a nie powinna:)
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
mercem e210 2l i to jeszcze w automacie spod świateł goniłem focusa rs (aż nie załączylo mu się turbo )
a to dlatego, że "czułem" to auto
pogonić kogoś na trasie to nie tylko kwestia silnika ale i tego co się ma pod czapką - nie jeden będzie się pchał na trzeciego, wyprzedzał na podwójnej ciągłej lub zasuwał 120 po mieście aby tylko wyprzedzić lepsze auto
a to dlatego, że "czułem" to auto
pogonić kogoś na trasie to nie tylko kwestia silnika ale i tego co się ma pod czapką - nie jeden będzie się pchał na trzeciego, wyprzedzał na podwójnej ciągłej lub zasuwał 120 po mieście aby tylko wyprzedzić lepsze auto
na ogólną moc samochodu nie narzekam, do wyprzedzania wystarczy. chodzi mi jedynie o to ze jadąc powiedzmy 80km/h na ostatnim biegu niezależnie od tego czy trzymam lekki gaz czy dam go powiedzmy do polowy to auto nie przyspiesza dopóki nie zredukuje biegu na nizszycoolmen77 pisze:spodziewałeś się rakiety??
wbrew pozorom 165 kucy na tak duże auto to nie jest dużo
mogłeś celować w 2.7 t - tam już mocy pod dostatkiem
z resztę, jak pisze kolega wyżej, sam wyczujesz auto jak trochę pojeździsz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 527
- Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
- Imię: Damian
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Głogów
- Kontakt:
tu poczytaj:
http://www.motofakty.pl/artykul/elastyc ... ktyce.html
moc nie zawsze równa się elastyczności
ja na niskich biegach też nie narzekam
ale przy wyższych już czuję, że przydało by się jeszcze trochę mocy
http://www.motofakty.pl/artykul/elastyc ... ktyce.html
moc nie zawsze równa się elastyczności
ja na niskich biegach też nie narzekam
ale przy wyższych już czuję, że przydało by się jeszcze trochę mocy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 03 cze 2011, 15:56
- Lokalizacja: Świdnik
Z racji, że mam podobny problem, postanowiłem dopisać się tutaj i nie zakładać osobnych tematów. Jeśli to problem, z góry przepraszam, to mój pierwszy post
Za radą autora zrobiłem podobny test. Przy prędkości 80km/h na 5 biegu w sekwencji Tip wcisnąłem gaz w podłogę, nie używając kickdownu. Podobnie jak u jeremiego.. przyspieszenie pojazdu było zerowe. Kompletny brak reakcji na wciśnięcie pedału gazu. Nie jest to normalny objaw z tego co powiedział mi znajomy gazownik.
Za radą autora zrobiłem podobny test. Przy prędkości 80km/h na 5 biegu w sekwencji Tip wcisnąłem gaz w podłogę, nie używając kickdownu. Podobnie jak u jeremiego.. przyspieszenie pojazdu było zerowe. Kompletny brak reakcji na wciśnięcie pedału gazu. Nie jest to normalny objaw z tego co powiedział mi znajomy gazownik.
brak moc
Audi A6 C5 2.5 TDi .Ze względu na wielkość problemu , pozwólcie koledzy , że przestawię swój . Mam A6 C5 2.5 tdi manual . Od jakiegoś czasu , na niskich obrotach , gaz do podłogi , a audiczka muli . Gdy obroty wzrosną do wartości ok 1700 odzyskuje moc . Myślałem , że to wina paliwa . Tankuję w różnych stacjach i problem jest nadal . Proszę o pomoc .
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1663
- Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
- Imię: A6 Forum
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mazowsze
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga