Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] [ARJ 2,4 165 KM] brak mocy ponizej 2tys obr/min

Silniki benzynowe
jeremi007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 lut 2011, 17:06
Lokalizacja: zamosc

[A6 C5] [ARJ 2,4 165 KM] brak mocy ponizej 2tys obr/min

Post autor: jeremi007 » 06 maja 2011, 21:38

witam klubowiczów. od pewnego czasu jestem posiadaczem C5 z silnikiem 2.4 w tiptronicu i wydaje mi się ze mam problem z mocą silnika poniżej 1900-2000 obr/min. przy przyspieszaniu auto jest zamulone poniżej 2tys, w momencie przekroczenia 2 tys dostaje nagle kopa i dalej już przyspiesza jak należny. W manualnej skrzyni nie było by to aż tak uciążliwe, ale w automacie to wygląda tak ze przyspieszamy, auto zmienia bieg na wyższy i muli, przejdzie 2 tys obr - dostaje kopa, następny bieg - znów muł, 2tys-jedzie i tak na każdym biegu. Na piątym biegu poniżej 2tys auto w ogóle nie przyspiesza a wciskanie gazu nic nie daje aż do momentu redukcji.
Na VAGu żadnych błędów, zrobiłem adaptacje przepustnicy, posprawdzałem wszystkie wężyki podciśnieniowe, nie ma znaczenia czy jedzie na benzynie czy na gazie, objawy takie same.
Zrobiłem taki test: tip w sekwencje, bieg V, obroty 1500, gaz na maxa - auto nie przyspiesza <szok> , czasy wtrysków na vagu 12-13ms.
Chyba nie jest normalna taka dziura w mocy w tym samochodzie?
jakieś sugestie gdzie szukać przyczyny?

matelek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 665
Rejestracja: 22 cze 2010, 00:13
Imię: Henryk
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: myszków
Kontakt:

Post autor: matelek » 07 maja 2011, 00:50

strzelam w ciemno - filtr powietrza sprawdziles ?
a moze masz jakies wibracje budy podczas jazdy ?
Gdybys nie napisal ze to sie dzieje tez na benzynie to stawial bym na wtryski od gazu badz filtry.
Sproboj jeszcze odpiac aku - moze jak sie zresetuje ecu to pomoze ?

jeremi007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 lut 2011, 17:06
Lokalizacja: zamosc

Post autor: jeremi007 » 07 maja 2011, 21:40

filtry i gazu i powietrza silnika wymieniane.żadnych niepokojących wibracji nie ma. klemy też były odłączane i żadnych zmian. a możne ktoś sprawdzi jak to jest u niego z elastycznością silnika tzn ile czasu zajmuje przyspieszenie z 1500 do 2000 obr na V biegu przy gazie na maxa?

Fontesen

Post autor: Fontesen » 08 maja 2011, 12:11

Jeju, kolego. To jest benzyna a nie diesel. Auto zbiera się od 2000 obr. ponieważ wtedy zaczyna łapać moment. Moim zdaniem wszystko jest OK. U mnie jest tak. od 2000 1 raz strzał, później ciągnie ciągnie, i przy 4.5 jak otwierają się klapy w kolektorze ssącym znówłapie moment i ciągnie już naprawdę ładnie. Pamiętam jak jeździłem A4-ką i 1.8 bez turbo chdził zupełnie inaczej. Jak przesiadłem się na v-kę to wydawało mi się ze ten silnik jest jakiś dobity. Ale nauczyłem się nim jexdzić i teraz uważam ze ciagnie na prawdę super.

jeremi007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 lut 2011, 17:06
Lokalizacja: zamosc

Post autor: jeremi007 » 10 maja 2011, 15:22

hmm, może rzeczywiste trochę przesadzam ale np mój drugi samochód 1.6 benzyniak ma znacznie lepszą elastyczność na V biegu przy niskich obrotach. Po pojemności 2.4 spodziewałbym się czegoś lepszego...
ponawiam prośbę: czy ktoś mógłby zmierzyć elastyczność w swojej audi na V biegu od 80-100km/h? oczywiście mowa o automacie. będę miał wówczas odniesienie...

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 10 maja 2011, 16:02

spodziewałeś się rakiety?? :>
wbrew pozorom 165 kucy na tak duże auto to nie jest dużo
mogłeś celować w 2.7 t - tam już mocy pod dostatkiem
z resztę, jak pisze kolega wyżej, sam wyczujesz auto jak trochę pojeździsz

Fontesen

Post autor: Fontesen » 10 maja 2011, 17:12

coolmen77 pisze:spodziewałeś się rakiety?? :>
wbrew pozorom 165 kucy na tak duże auto to nie jest dużo
mogłeś celować w 2.7 t - tam już mocy pod dostatkiem
z resztę, jak pisze kolega wyżej, sam wyczujesz auto jak trochę pojeździsz
dużo, nie dużo. To pojecie moim zdaniem względne.
Auto (przynajmniej moje) waży dokłądnie 1680 KG, do tego napęd quattro (fakt że manual) i na brak mocy na prawdę nie narzekam. Ostatnio przegoniłem je z 2.4 ale w napędzie FWD i moja wygrała <rotfl> a nie powinna:)

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 10 maja 2011, 18:27

mercem e210 2l i to jeszcze w automacie spod świateł goniłem focusa rs (aż nie załączylo mu się turbo :) )
a to dlatego, że "czułem" to auto
pogonić kogoś na trasie to nie tylko kwestia silnika ale i tego co się ma pod czapką - nie jeden będzie się pchał na trzeciego, wyprzedzał na podwójnej ciągłej lub zasuwał 120 po mieście aby tylko wyprzedzić lepsze auto

jeremi007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 05 lut 2011, 17:06
Lokalizacja: zamosc

Post autor: jeremi007 » 10 maja 2011, 19:06

coolmen77 pisze:spodziewałeś się rakiety?? :>
wbrew pozorom 165 kucy na tak duże auto to nie jest dużo
mogłeś celować w 2.7 t - tam już mocy pod dostatkiem
z resztę, jak pisze kolega wyżej, sam wyczujesz auto jak trochę pojeździsz
na ogólną moc samochodu nie narzekam, do wyprzedzania wystarczy. chodzi mi jedynie o to ze jadąc powiedzmy 80km/h na ostatnim biegu niezależnie od tego czy trzymam lekki gaz czy dam go powiedzmy do polowy to auto nie przyspiesza dopóki nie zredukuje biegu na nizszy

coolmen77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 527
Rejestracja: 24 kwie 2010, 06:17
Imię: Damian
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Głogów
Kontakt:

Post autor: coolmen77 » 10 maja 2011, 19:15

tu poczytaj:
http://www.motofakty.pl/artykul/elastyc ... ktyce.html

moc nie zawsze równa się elastyczności
ja na niskich biegach też nie narzekam
ale przy wyższych już czuję, że przydało by się jeszcze trochę mocy

SebastianB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 03 cze 2011, 15:56
Lokalizacja: Świdnik

Post autor: SebastianB » 03 cze 2011, 16:30

Z racji, że mam podobny problem, postanowiłem dopisać się tutaj i nie zakładać osobnych tematów. Jeśli to problem, z góry przepraszam, to mój pierwszy post :)

Za radą autora zrobiłem podobny test. Przy prędkości 80km/h na 5 biegu w sekwencji Tip wcisnąłem gaz w podłogę, nie używając kickdownu. Podobnie jak u jeremiego.. przyspieszenie pojazdu było zerowe. Kompletny brak reakcji na wciśnięcie pedału gazu. Nie jest to normalny objaw z tego co powiedział mi znajomy gazownik.

dbsms
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 04 kwie 2009, 12:08
Lokalizacja: Skwierzyna

brak moc

Post autor: dbsms » 05 cze 2011, 15:08

Audi A6 C5 2.5 TDi .Ze względu na wielkość problemu , pozwólcie koledzy , że przestawię swój . Mam A6 C5 2.5 tdi manual . Od jakiegoś czasu , na niskich obrotach , gaz do podłogi , a audiczka muli . Gdy obroty wzrosną do wartości ok 1700 odzyskuje moc . Myślałem , że to wina paliwa . Tankuję w różnych stacjach i problem jest nadal . Proszę o pomoc .

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 05 cze 2011, 16:48

dbsms
szukaj pomocy w odpowiednim dziale tzn diesel, jest tam ogrom postów dotyczących bolączek "twojego" silnika

dbsms
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 04 kwie 2009, 12:08
Lokalizacja: Skwierzyna

Post autor: dbsms » 05 cze 2011, 19:13

Dzięki za informację . Na pewno przejrzę

daniel1997

Post autor: daniel1997 » 05 cze 2011, 19:39

Witam kolego jeremi007, mam taki silnik jak ty i powiem że idzie ogniem od zera jak na swoją moc czasami potrafi esp wkroczyć do akcji jak startuje na pełnym gazie sprawdż filtr powietrza jak koledzy piszą może świece są do wymiany.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga