Forum Audi A6 Klub Strona Główna




PRZYPOMNIJ HASLO

 

 Ogłoszenie 
Zanim napiszesz nowy temat, skorzystaj ze standardowej lub poniższej, dodatkowej wyszukiwarki. Twój problem mógł być już omawiany.

felgi audi a6 audi a6 sklep audi a6 radio regeneracja xenonów reklama forum a6 Tarcze, hamulce LED
Sklep alufelgiExpress Parts Motostacja.pl Hustla Online Regeneracja HC AZ Auto Serwis Pompy olejowe Układ hamulcowy Sklepledowy.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[a6 c5] Jak ustawić kąt wychylenia koła na wielowachaczach.  
Autor Wiadomość
wojtass 
Normalniak



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Wojtek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 146
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-11-23, 20:24   [a6 c5] Jak ustawić kąt wychylenia koła na wielowachaczach.

Witam koledzy mam problem jak w temacie może ktoś z was coś takiego przerabiał albo mógłby pomoc byłbym wdzięczny ale do sedna, rok temu wymieniłem końcówki drążka i nowe opony oczywiscie ustawiłem zbieżność dodam że wszystko ok wychyły jakie były są w normie po zimowym sezonie zmieniaąc opony na nowe letnie zauważyłem małe zużycie opon z przodu po obu stronach jednakowe od wewnątrz pojechałem znowu sprawdzić zbieżność i tak jak przed zimą nic się nie zmieniło jest w normie oczywiscie sprawdziłem wszystkie końcówki i wachacze wszystko ok. Teraz znowu po letnim sezonie mam to samo na oponach, zawieszenie kolejny raz sprawdzone wszystko bez zażutu w normie równierz zbieżność i konty tez w normie chodz lekko wygurowane ale i rok temu tez takie były . Moje pytanie jak zmienić kont zeby ustało te zdzieranie opon bo wiadomo ze nie ma zadnej regulacji . Chyba jedynym sposobem jest rozwiercenie tych trzech srub pod maską co trzymają całe zawieszenie (makpersona). Niewiem tylko czy to w pózniejszym czasie nie da jakichs skutków ubocznych bo pomóc raczej powinno chyba ze ktoś coś mi podpowie za wszystkie sugestie dzięki Zapomniałem dodać ze sprężyny śą nieorginalne jakieś twardsze i kródsze.
_________________

 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
kazio234 
Normalniak


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 198
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-11-23, 20:47   

kątów nie można ustawić jedynie można wyrównać lewą i prawą stronę przestawiając sanki. U mnie też mocniej zjada zewnętrzne krawędzie, ale na to jest rozwiązanie.... trzeba wolniej jeździć na zakrętach;)
_________________
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
wojtass 
Normalniak



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Wojtek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 146
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-11-24, 10:48   

kazio234, czyli jeżeli lizałoby opone z jednej strony czyli kąt byłby gorszy mozna jedynie je wyruwnać a jezeli tak jak w moim przypadku i z obu stron jest jednakowy to nic się nie da zrobić . Czytałem sporo na ten temat i chyba jedynym rozwiązaniem jest powiększenie czy tez wyfrezowanie otworów tych trzech pd maską szczeze mówiąc jęzeli to miałoby pomóc to pewnie to zrobię ale moze ktoś jeszcze mi coś poradzi byłbym wdzięczny. Ludzie niby tak robią i to jest dosłownie powiększenie o 4 mm i pomaga jesli tak to chyba warto bo szkoda nowych opon które nie mało kosztują a ten zabieg nie jest jakos bogato kosztowny
_________________

 
 
kazio234 
Normalniak


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 198
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-11-24, 11:02   

Jeśli górne mocowania przesuniesz do "środka" to pochylenia na pewno się "poprawią".
_________________
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
wojtass 
Normalniak



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Wojtek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 146
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-11-24, 11:53   

u mnie na zewnątrz trzeba będzie przesunąć bo zbiera opone od wewnątrz . Chyba innego rozwiązania nie ma, przynajmniej na tą chwile nie widze.
_________________

 
 
kazio234 
Normalniak


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: Quattro
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Kod silnika: ALF
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Kwi 2012
Posty: 198
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-11-24, 11:58   

wojtass napisał/a:
u mnie na zewnątrz trzeba będzie przesunąć bo zbiera opone od wewnątrz . Chyba innego rozwiązania nie ma, przynajmniej na tą chwile nie widze.

hmm od wewnątrz? Możesz pokazać wydruk z geometrii? pochylenie i zbieżność
_________________
 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
enduro7 
Natręt


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 720
Skąd: warminsko-mazurskie
Wysłany: 2013-11-24, 12:09   

czy geometria była kompletna łącznie z punktem x który ustawia się przesuwająć końcówki drążków góra-dół ?
jaka szerokość i et felgi?
 
 
wojtass 
Normalniak



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Wojtek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 146
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-11-24, 12:19   

co do wydruku to został na stacji u kolegi na kompie ale tak jak mówiłem ogólnie wszystkie parametry sa w normie nic na czerwono nie wywalało , jesli chodzi et to mam na zime orginalne felgi i o dziwo na ori jest większe zużycie niz na letnich 17 et bodajże takie jak ori ale musze sprawdzić, geometria co prawda niby niby kompletna chodz nie bardzo rozumiem co znaczy ten punkt x i to przesunięcie końcówek drążków góra dół bo bardziej chyba w prawo lewo , jesli tak to nie wiem czy było sprawdzane
_________________

 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
enduro7 
Natręt


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 720
Skąd: warminsko-mazurskie
Wysłany: 2013-11-24, 12:42   

w sworzeń końcówki wkręcona jest śruba regulacyjna a końcówka mocowana jest w zwrotnicy śrubą zaciskową przesuwająć góra dół końcówkę regulujesz ten parametr .regulację wykonujesz kilkakrotnie podnosząć nadwozie o 60mm regulujesz opuszczasz regulujesz i podnosisz regulujesz opuszczasz i sprawdzasz .99% mechaników nie wie o tym . w każdym nowym urządzeniu do geometri jes to opisane pod zakładką procedury vag
co do rozwiercania bym sobie odpuścił to rzeżba .
jeśli nadwozie jest nie przesadnie bite lub wcale to przyczyną możę być niewłaściwa sztywność tulei met gum na wachaczach na szarpakach luzów nie ma .geometria poprawna a w czasie jazdy pod obciążeniem na łukach wszystko się rozjeżdza łącznie z kątami .
miałem tak u siebie po wym na ori z aso wszystko wróciło do normy
 
 
wojtass 
Normalniak



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Wojtek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 146
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-11-24, 13:09   

enduro7, nie bardzo rozumiem chodzi tu o końcówkę kierowniczą tak ? tylko jak ją przesuwać gura duł chyba chodzi o wkręcanie czy tez wykręcanie to jest ustawianie geometrii a mi chodzi o kąt albo niebardzo rozumiem tym się da ustawić kąt nachylenia ?
_________________

 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
enduro7 
Natręt


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 720
Skąd: warminsko-mazurskie
Wysłany: 2013-11-24, 13:26   

nie o wkręcanie lub wykręcanie końcówki z drążka kierowniczego
a o opuszczanie lub podnoszenie końcówki względem ramienia zwrotnicy tam nie ma stożka tam jest walec który wsuwasz lub wysuwasz .na górze walca jest śruba regulacyjna na aucie widać to wyrażnie .od ustawienia tego punktu zależy czy auto pływa w koleinach czy nie
pamiętaj żę zmiana jednego kąta powoduję zmianę innych kątów
 
 
wojtass 
Normalniak



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Wojtek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 146
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-11-24, 15:29   

enduro7, teraz jasna sprawa czyli chodzi o opuszczanie i podnoszene końcówki drązka kierowniczego napewno to sprawdze i jst to cenna informacja ale czy to pomoże w regulacji konta jakoś na chłopski rozum to mi się nie wydaje przecież to tylko opuści się drążek raczej konta się nie zmieni a mnie na koleinach nie ciąga wszystko jest pięknie ładnie jedynie od wewnątra opony liże ale mam nadzieje ze kolega ma racje bo juz niewidze innego rozwiazania myslałem ze rozfrezowanie jest ostatecznym rozwiazaniem wszyscy mówia ze napewno skutecznym ale zecz jasna niechciałbym tego robic
_________________

 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
enduro7 
Natręt


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 720
Skąd: warminsko-mazurskie
Wysłany: 2013-11-24, 19:00   

zacznij od komleksowej geometri zawiechy -będzie ci trudno ze względu na stan wiedzy naszych diagnostów .ew aso ale im bym też za bardzo nie wierzył na forum jest opisana kompletna procedura lub link do niej .jeśli to nie nic nie da . zmień kpl wachaczy to możę być wina tulei met gumowych .być możę urządzenie na którym dokonywałęś pomiaru nie jest skalibrowane i pokazuje bzdury przyczyn możę być wiele.
 
 
wojtass 
Normalniak



Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Diesel
Silnik: 1.9TDI 110KM
Napęd: FWD
Rok: 1998
Skrzynia: Manual
Imię: Wojtek
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 146
Skąd: Białystok
Wysłany: 2013-11-24, 19:30   

jasne rozumiem ze przyczyn może być wiele co prawda zawieszenie było sprawdzane i końcówki i cała reszta wygląda ze jest ok bez zażutu i luzów, tak więc wymiana to kolejne i nie małe koszty i czy ona w takiej sytuacji by cos pomogła podkreslam ze nie ma luzów gdyby one były to rozumiem jesli chodzi o geometrie była dwa razy sprawdzana i tak jak pisałem wszystko jest ok i w normie i nawet te kąty mieszczą się w normie więc dziwna sprawa co prawda kąty są w gornej granicy więc własnie trzeba by było je troche zmniejszyć sam nie wiem co w takiej sytuacji bo wszystkiego po kolei spore koszty tym bardziej ze nie widać uszkodzeń
_________________

 
 
Audi A6 Klub
Junior Admin

Model: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna
Silnik: 3.2 FSI 255KM
Napęd: Quattro
Rok: 2005
Skrzynia: Tiptronic
Kod silnika: AUK
Imie: Alex
Dolaczyl: 30 Paz 2007
Posty: 1732
Miasto/Region: Warszawa
enduro7 
Natręt


Model: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Zasilanie: Benzyna+LPG
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Rok: 1999
Skrzynia: Manual
Kod silnika: AQD
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 720
Skąd: warminsko-mazurskie
Wysłany: 2013-11-24, 19:45   

ale dlaczego obydwa są w górnej granicy ? wygląda to na zmęczoną zawiechę a w szczególności zużyte tuleje . miałem to samo jedna strona na granicy regulacji (rok wcześniej było ok a uderzenia żadnego nie było). był plan przesuwać sanki ale po wym zawiasu wróciło idealnie na środek .dodam żę zawias nie miał luzów i nie stukał a weryfikowałem po demontażu zawiasu na stole wydawał się dobry a nie jest ze względu na tuleje po prostu straciły zakładaną elastyczność .przelatał 150 tyś km w tym 100 tyś w niemczech
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do: