Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5]Wymiana zawieszenia

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

[A6 C5]Wymiana zawieszenia

Post autor: rafio83 » 12 maja 2014, 20:44

Witam Panowie

Czas na wyminę zawieszenia, do wymiany po diagnozie górne wahacze (obie strony) plus końcówki drążka.

Nie pytam co polecacie,bo na Lemfordery mnie nie stać (chyba,że kupię końcówki) <zalamka> ale w sklepie polecają części firmy OPTIMAL w przystępnych cenach.

Moje pytania:
1-czy łatwo to samemu wymienić? Co może mnie zaskoczyć i czy są jakieś niestandardowe śruby do których mogę nie mieć kluczy?
2-czy śruby wymieniać na nowe czy wkładać stare?
3-czy gwint śrub należny czymś zabezpieczyć?
4- końcówki drążka wymieniacie same czy razem z drążkiem?

W warsztacie za wyminę całości chcą 200zł, a mi jako mechanikowi z wykształcenia sprawa wydaje się banalnie prosta. Oczywiście po wyminie końcówek obowiązkowo zbieżność <okok>

Pzdr.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 12 maja 2014, 23:00

Co do firmy się nie wypowiadam - nie miałem styczności.

Odp. na Twoje pytania:
1-Wymiana specjalnie trudna nie jest. Klucze standard. Masz chyba auto po lifcie z aluminiową zwrotnicą, więc zaskoczyć może Cię to, że nie wyjmiesz śruby mocującej górne wahacze do zwrotnicy. Poszukaj po forum, jak sobie poradzić w takiej sytuacji.

2, 3-w zestawie z wahaczami powinny być nowe śruby i tych dodatkowo zabezpieczać nie trzeba. Pamiętaj, że jak masz nieobciążone zawieszenie, to śruby można tylko lekko poskręcać. Dociągać można dopiero po opuszczeniu auta.

4-jak wymieniać to obydwa elementy.

Jak chcesz się pobawić i masz warunki, to kilka godzin i po sprawie, chociaż jak jesteś pewien tego mechanika, to za 200pln mi się bawić by nie chciało - ponadzorował bym <okok>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 13 maja 2014, 17:31

Czy jest możliwość dokręcenia wahaczy po opuszczeniu auta bez podnośnika, kanału?
Czy raczej podlewarować zwrotnicę do góry i wtedy dokręcić?

zbig_wwl, możesz podać link do tematu z wyjęciem wspomnianej opornej śruby bo jakoś nie mogę znaleźć.

tomcioniemce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 03 maja 2014, 12:33
Lokalizacja: niemce

Post autor: tomcioniemce » 13 maja 2014, 17:56

gorne mozesz dokrecic dolne gorzej ale po co chcesz tak robic. z wahaczami nie ma problemu gorny jeden od strony gumy wychodzi bez oporu drugi zeby wyjac trzeba odkrecic mocowanie wahaczy gornych 3 sruby pod maska,jeszcze problem z bananem a dokladnie sruba od strony gumy wchodzi w podwozie wiec najpierw odkrec sworzen banana potem srube wyciagaj a banana wyginaj tak aby umozliwic wyjscie tej sruby ,no i wd wd kilka dni przed bo jak zardzewieja to szok ,aha i kuo sobie 2 sruby laczace dwa sworznie gornych wahaczy,jesli pomoglem kliknij.
tomekk

tomcioniemce
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 03 maja 2014, 12:33
Lokalizacja: niemce

Post autor: tomcioniemce » 13 maja 2014, 18:02

gorne mozesz dokrecic dolne gorzej ale po co chcesz tak robic. z wahaczami nie ma problemu gorny jeden od strony gumy wychodzi bez oporu drugi zeby wyjac trzeba odkrecic mocowanie wahaczy gornych 3 sruby pod maska,jeszcze problem z bananem a dokladnie sruba od strony gumy wchodzi w podwozie wiec najpierw odkrec sworzen banana potem srube wyciagaj a banana wyginaj tak aby umozliwic wyjscie tej sruby ,no i wd wd kilka dni przed bo jak zardzewieja to szok ,aha i kuo sobie 2 sruby laczace dwa sworznie gornych wahaczy,jesli pomoglem kliknij.

[ Dodano: 2014-05-13, 17:58 ]
potrzebne klucze to 18 x2 16 x2 15 x2 10.oraz 16 nasadowa w przypadku odkrecanoia mocowan gornych wahaczy sam dasz rade

[ Dodano: 2014-05-13, 18:00 ]
odnosnie zbieznosci to zaznacz sobie stare sruby i moze sie udac ze az tak zle nie bedzie nie mowie ze idealnie ale dojazd do warsztatu

[ Dodano: 2014-05-13, 18:02 ]
i nie mysl ze na warsztacie ktos sie bedzi e bawil na opuszcxzonym aucie skrecac zawieche.
tomekk

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 13 maja 2014, 18:05

tomcioniemce pisze:gorne mozesz dokrecic dolne gorzej ale po co chcesz tak robic. z wahaczami nie ma problemu gorny jeden od strony gumy wychodzi bez oporu drugi zeby wyjac trzeba odkrecic mocowanie wahaczy gornych 3 sruby pod maska,jeszcze problem z bananem a dokladnie sruba od strony gumy wchodzi w podwozie wiec najpierw odkrec sworzen banana potem srube wyciagaj a banana wyginaj tak aby umozliwic wyjscie tej sruby
Nie kumam, chce wymienić tylko dwa górne wahacze plus końcówki drążka i drążki. Po co mam odkręcać sworznie banana, czy samego banana?

Z tego co chłopaki piszą śruby są razem z wahaczami więc chyba nie trzeba nic kupować

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 13 maja 2014, 18:08

rafio83 pisze:Czy jest możliwość dokręcenia wahaczy po opuszczeniu auta bez podnośnika, kanału?
Czy raczej podlewarować zwrotnicę do góry i wtedy dokręcić?
Można opuścić auto na jakiś klocek drewniany i wtedy dokręcać - lewarek pod zwrotnicą byłby raczej mniej stabilny.
rafio83 pisze:zbig_wwl, możesz podać link do tematu z wyjęciem wspomnianej opornej śruby bo jakoś nie mogę znaleźć.
https://www.google.pl/#q=audi+aluminiow ... %C5%9Bruba

Patenty na to są różne, niestety trzeba się nawet liczyć z uszkodzeniem zwrotnicy.

ps. np. http://www.turbo-diesel.pl/zrob_to_sam/33/ - ładny tutorial, jak wymienić zawieszenie

ps2. tej śruby może nie być w zestawie z wahaczami, bo ona jest niejako częścią zwrotnicy.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

_pączek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:39
Lokalizacja: beskidy

Post autor: _pączek_ » 14 maja 2014, 17:50

góra-
i
dół
nie wiem czy już było ale na pewno każdemu się przyda <rotfl>

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 14 maja 2014, 20:48

dzięki pączek!!! <okok>

Dobry film, od razu nasuwa mi się pytanko, gdzie i jaką śrubę trzeba kupić? Chodzi mi o śrubę trzymającą wahacze górne (ta która na filmie się urwała).

Druga sprawa, widzę, że gość skręcił wszystko na podnośniku, szczerze powiedziawszy nie bardzo widzę możliwość dokręcenia śrub wahaczy po włożeniu McPersona <mysli>

_pączek_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 99
Rejestracja: 20 lut 2013, 15:39
Lokalizacja: beskidy

Post autor: _pączek_ » 18 maja 2014, 14:08

ja góry nie zmieniałem więc w tej kwestii nie pomogę :)

Awatar użytkownika
krischm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 281
Rejestracja: 01 lis 2008, 11:48
Lokalizacja: śląskie

Post autor: krischm » 18 maja 2014, 21:57

Ja miałem u siebie zawieszenie Meyle i jeździło się super, sprzedałem C5 w 2010 i nowy właściciel wciąż chula. Raz w tygodniu robi trasę Austria- Polska, także są trwałe. Zakładałem też Febi i Lemforeder, jak masz problemy z gotówką kup MaxGear( to takie na dwa lat jak dużo jeździsz) ale reklamację uznają na 99%. Górne śruby wahaczy kupisz w sklepie z zawiasami, śrubami itp. za grosze, byle najtwardsze.

rafio83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 322
Rejestracja: 01 lip 2011, 22:40
Imię: Szymon
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Dolnyśląsk

Post autor: rafio83 » 31 maja 2014, 07:46

Cześć

Jestem już po wyminie (5h), moje spostrzeżenia:

1 - oporna śruba wahaczy, faktycznie nie chciała puścić, ale udar w wiertarce SDS dal rade <okok>
2- problem miałem z odkręceniem drążka kierowniczego po stronie pasażera oraz założeniem tam osłony gumowej (to jest jakaś masakra). Dostęp jest bardzo mały, konstruktorzy chyba zakładali ze przy wymianie drążków każdorazowo trzeba wyciągnąć maglownicę :shock: Dodatkowo jakiś cymbał sprzedał mi za małe osłony (chodzi mi o średnicę), więc trzeba na to uważać przy zakupie.
3 - jeżeli chodzi o dokręcenie wahaczy po wymianie to u mnie są nisko profilowe opony i spokojnie mogę to zrobić jak auto stoi na kolach

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga