Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AEB 1.8 150 KM] Odpala i gaśnie

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
sicio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 gru 2010, 20:42
Lokalizacja: Białystok

[ AEB 1.8 150 KM] Odpala i gaśnie

Post autor: sicio » 25 sty 2012, 14:58

Witam
W moim A6 C5 1.8t + LPG Stag kod silnika AEB ostatnio po powrocie do domu trasa ok 90km zostawiłem samochód na parę godzin pod domem po chęci uruchomienia silnik załapuje na 1-2s i gaśnie... Sprawdziłem wszystkie świece i cewki czy dają iskrę - jest ok. Pod vagiem był jakiś błąd ale po skasowaniu i próbie odpalenia więcej nie występuje...Próbowałem zaadaptować przepustnice ale wydaje się jakby adaptacja nie przebiegała w pełnym zakresie, ponadto widać na przepustnicy zakres podczas adaptacji...Czytałem że może to być czujnik temperatury silnika (niebieski, kwadratowa kostka). Jednak po odłączeniu nic się nie dzieje i samochód tak samo się zachowuje. Po odłączeniu przewodu który idzie do przepustnicy samochód odpala ale obroty są niskie ok 500 i przy próbie dodania gazu gaśnie. Ma ktoś może pomysł co to może być, i jak samochód zachowuje się po odłaczeniu czujnika temp silnika bo nie chcę go na darmo wymieniać...

Forum Audi A7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1663
Rejestracja: 08 wrz 2009, 17:35
Imię: A6 Forum
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: Forum Audi A7 » 25 sty 2012, 18:22

Możliwe że zabrudzony czujnik położenia przepustnicy. Często pomaga jego przeczyszczenie i ponowna adaptacja.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 25 sty 2012, 19:21

czy ten sam problem występuje po odpaleniu zarówno na pb jak i lpg ?

sicio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 gru 2010, 20:42
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sicio » 25 sty 2012, 23:27

gaz jest sekwencyjny więc odpala na pb a po osiągnięciu odpowiedniej temp przechodzi na gaz

Awatar użytkownika
19Maaarcin89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 172
Rejestracja: 26 wrz 2011, 22:21
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 ALF 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Chełmno

Post autor: 19Maaarcin89 » 26 sty 2012, 20:47

I jak poradziłes sobie z tym??
Od dawna masz samochod?
Ja mam tak samo u siebie jak nie wyłacze drugiego alarmu.
Jak masz jakis dodatkowy alarm to moze sie tak dziac bo u mnie tak jest ze idzie zapalic ale po 2 sekundach gasnie

sicio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 gru 2010, 20:42
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sicio » 28 sty 2012, 12:52

Narazie wyciągnąłem przepustnicę żeby wyczyścić...Zaraz pójde patrzeć czy coś się zmieni...
Samochód mam od niecałego roku...najgorzej, że pilot mi nie działa i mam tylko jeden kluczyk...Na kontrolkach nie ma tej z kluczykiem i samochodem od immo:/ najdziwniejsze że po zdjęciu przewodu z czujnika połozenia przepustnicy odpala ale trzyma się na strasznie niskich obrotach a po próbie dodania gazu gaśnie....

dalej to samo:/ pompka na pewno podaje paliwo i na odpowiednie ciśnienie bo założyłem manometr i jest ok... czyli immo chyba odpada bo ma za zadanie odcięcie pompy paliwa i zapłonu...chyba że się mylę...rozkładam już ręce:/

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 29 sty 2012, 18:59

sicio pisze:gaz jest sekwencyjny więc odpala na pb a po osiągnięciu odpowiedniej temp przechodzi na gaz
instalacja ma na pewno możliwość odpalenia awaryjnego na gazie, choć nie wiem czy w obecnych temperaturach da radę

Awatar użytkownika
Baksik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 114
Rejestracja: 16 gru 2008, 21:59
Lokalizacja: Kórnik / Poznań

Post autor: Baksik » 29 sty 2012, 23:37

Spr wszystkie przewody podciśnieĂą czy nie są gdzieś zerwane , spękane-nieszczelne, bo ABE może ci nie pokazać błędu
"Prędkość nie zabija, tylko szybkie jej wytracanie"

Awatar użytkownika
Zagi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 29 sty 2012, 18:21
Lokalizacja: Szamocin

Post autor: Zagi » 04 lut 2012, 00:03

miałem ten sam problem kilka dni temu. Jechałem sobie moim autkiem i nagle po dodaniu gazu obroty spadły i zgasł. próbowałem odpalić i gasło. i w kółko odpala i gaśnie. w koĂącu zaciągnołem do znajomego mechanika. Przyczyną była pompka paliwa która znajduje się w zbiorniku. Po wymianie wszystko wróciło do normy.

sicio
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 24 gru 2010, 20:42
Lokalizacja: Białystok

Post autor: sicio » 21 lut 2012, 12:44

Odłączyłem przepływomierz i pali normalnie...chcę tylko sprawdzić czy to przepustnica czy przepływomierz może mieszać...ponieważ przepustnica adaptuje się ale wygląda jakby nie miała pełnego zakresu.

R.K.O.
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 280
Rejestracja: 19 cze 2011, 10:06
Lokalizacja: łódzkie/świętokrzyskie/śląskie

Post autor: R.K.O. » 22 lut 2012, 20:53

przepustnica raczej nie - przepływka jak najbardziej :) bo w AEB jest tylko półnastawnik z linka i TPS`em. nie ma tam jeszcze DBW - a te przepustnice z AEB mają wrażliwe TPS`y sie po prostu biezna rezystancyjna wyciera bądź brudzi i nic poza tym. Wyjatkowo zaś wrażliwy silnik AEB jest na przepływke i ilosc powietrza w koncu obok sondy lambda w tym silniku to za posrednictwem przepływki ECU oblicza wartosć ciśnienia doładowania oraz parametry mieszanki przede wszystkim :) takze podmien przepływke i powinno być git. Sprawdź błędy przy okazji
1.8 Turbo znam jak własną kieszeń. Obecnie Garret GT28RS, wtryski 350ccm, Remap VTG, DP, IC N. W planach Zakucie Wossnerr i GT56RS. Służę VAS`em.

BLACK EDITION Mod poczatek ----->

Regulamin Punkt 27

Maxcudo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 29
Rejestracja: 17 lut 2012, 13:18
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Maxcudo » 26 lut 2012, 12:25

A zobacz moduł zapłonu, taka śmieszna kostka w 2 wtyczkami na filtrze pokrywie filtra :p

Przerabiałem to w AEB rok temu i właśnie ona była powodem, że auto gasło po 1-2 sec.

Zobacz też antenę od IMO, ja się go pozbyłem, to tez nieraz 15 razu musiałem zapalić, aż w koĂącu IMO ogarnął i chodził :[
[center]<b>Wiele jest serc, jedno jest bicie...</b> Obrazek <b>Audi ponad życie!</b> [/center]

nemeczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 06 kwie 2010, 16:35
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gryfino

[AEB blad przpustnicy]

Post autor: nemeczek » 12 lis 2012, 20:48

Witam!
Problem powstal przy probie odpalenia samochodu nie stety bateria byla rozladowana.
Po podpieciu kompa wywalilo blad przpustnicy:
17967 - Throttle Valve Control part
i teraz tak przpustnica zostala wymontowana umyta, blad wykasowany nie powrocil do momentu odpalenia auta.
Przy probie adaptacji wg instrukcji z ross-techa nic sie nie zmienia a mianowicie wyswiewtla tylko w 1 polu wartosc 4.400 V a w pozostalych 3 pokazuje tylko N/A i dalej nic sie nie dzieje.
moj kabel to VCDS 10.6
Czy cos robie zle? Co moze byc przyczyna braku informacji w pozostalych polach?

norbi186
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 17 lut 2014, 10:43
Lokalizacja: dolnoslaskie

Post autor: norbi186 » 17 lut 2014, 11:12

Witam ja walcze z odpaleniem 1.8 t juz ponad tydzien, zapala na 1,2 sek. i gasnie poza tym jak odpali ma bardzo niskie obroty. Vag pokazuje blad przepustnicy czyscilem adoptowalem i nic

[ Dodano: 2014-02-17, 11:12 ]
czuc paliwem, auto ma przejechane oryginalnie 170 tys wiec powinno byc wszystko ok, a tu lipa nie mozna jej odpalic

nemeczek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 75
Rejestracja: 06 kwie 2010, 16:35
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: nemeczek » 17 lut 2014, 22:32

Walczylem z przepustnica wtedy a okazalo sie ze czujnik temp ten przy przepustnicy byl trafiony a vcds go nie pokazal tylko u mnie auto mozna bylo odpalic tylko nie chcialo jechac
<rotfl>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga